ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران

در گزارش سالانه سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان در ایران آمده است که این کشور بزرگترین زندان را بری روزنامه نگاران دارد. گزارشگر ویژه سازمان ملل می نگارد که درین گزارش  با شمار زیادی از ایرانی ها که در معرض زندان، شکنجه یا تهدید قرار گرفته اند مصاحبه شده است. : "بعضی اظهار کرده اند که در معرض رفتاری قهرآمیز قرار گرفته اند که مصداق شکنجه است، از جمله نگهداری بیش از اندازه در حبس انفرادی، شوک الکتریکی، ضرب و شتم شدید، تهدید به تجاوز جنسی و تهدید به بازداشت یا آسیب رساندن به دوستان و بستگان و اعضای خانواده. همچنین گفته شده است که بازداشت شدگان مجبور شده اند مقابل دوربین های تلویزیونی اعتراف کنند."
این گزارش همچنین با اشاره به اذیت و آزار، بازداشت و نقض حقوق مدافعان حقوق بشر در ایران نسبت به وضعیت آن ها ابراز نگرانی کرده است.
درین گزارش  تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران همچنان بیشترین روزنامه نگار زندانی را دارد و امسال 42 خبرنگار در زندان های این کشور بازداشت هستند.
این گزارش می افزاید دست کم 150 روزنامه نگار از زمان انتخابات ریاست جمهوری 2009 از بیم سرکوب و اذیت و آزار از کشورشان گریخته اند. سازمان گزارشگران بدون مرز در نامه ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل نوشته است که قریب به 50 نشریه از زمان انتخابات تعطیل شده است."
این گزارش نشان می دهد که آزادی بیان در ایران توسط آخندهای حاکم برای ترس از سقط حکومت شان به بند کشیده شده و روزانه چندین روزنامه نگار و منتقد حکومت آخندی راهی سیاه چال ها می شوند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید