خطر سقوط رسانه ها در افغانستان

در ده سال گذشته رسانه های بی شماری ثمارق وار در افغانستان ظهور کردند . اکثریت تلویزیون ها ،رادیو ها و روزنامه ها و همچنان آژانس های خبر رسانی در افغانستان با پول و حمایت کشورهای بیرونی سر بالا کردند .
حال این رسانه ها با بحران مالی روبرو هستند . به باور تعدادی این بحران سرچشمه از بحران مالی امریکا و شسکت این کشور در جنگ افغانستان می گیرد .
 افغان نیوز ، تلویزیون شمشاد ، سبا ، چینل هفت و چینل یک ، تلویزیون میوند ، آژانس خبری پژواک از جمله ده ها رسانه ای اند که با میلیون ها دالر به راه انداخته شدند اما حالا با کاهش کمک های کشورهای کمک کننده در استانه سقوط قرار دارند .
به اساس گزارشات افغان نیوز از دو ماه به این سو معاش کارمندان اش را نه پرداخته است و همچنان مسوولان آژانس خبری پژواک گفته اند که منبع تمویل کننده شان نمی تواند به کمک مالی اش با این رسانه ادامه بدهد .

در این میان تلویزیون طلوع و تلویزیون اریانا و همچنان رادیو ازادی تنها رسانه های خواهند بود که تا سال 2014 کمک مالی اتمویل کنندگان شان را بدست خواهند اورد . و روی این دلیل هنوز هم موجودیت انها برای امریکا مهم است .

از سوی دیگر برخی مقام های اداره انکشافی امریکا یا یو اس آی دی گفته اند که تلاش می کنند تا مانع نشرات و ادامه کار تلویزیون های حامی ایران در افغانستان شوند . تلویزیون های تمدن ، راه فردا ، نگاه ، نورین و نور گفته می شود که اکثر نشرات شان به نفع ایران است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مولوی حیات الدین،شیخ افراطی ی که اسلام را وارونه جلوه می دهدد

با رهبر داعش در شمال افغانستان آشنا شوید